Pages

Thursday 2 January 2014

Kelemahan Jam Tangan Swatch

Sekadar pengkosian dan pendapat Jah sebagai pengguna. Kami ada 2 jam tangan Swatch yang mana kami perasan persamaan kedua-duanya iaitu bunyi "detik" jarum jam nya yang agak kuat.

Mula-mula Jah pun tak perasan sehinggalah Yah tegur.. 

Yah : Jah, bunyi apa tu? Jam ko erkkk?

Jah : Ha? Ntah!

Yah sambil meletakkan telinga dia pada jam tangan Jah.

Yah : Haa.. kan betul!

Pastu bila balik Jah pun check la jam kami yang lagi 1. Hmmm memang sah la dakwaan Yah. Sama ja keduanya.




Jadi di sini Jah nak kongsikan tips atau petua nak beli jam tangan yang Jah tercicir untuk masukkan dalam my "to check" list sebelum beli jam ni dulu.

1) Design yang menarik (sesuai dengan citarasa si pemakai).

2) Harga yang berpatutan dengan budget si pembeli (lain orang lain la budget nya; remaja belia macam Jah memang budget tak besar la kan tapi kalau anda adalah orang yang bekerjaya dan mempunyai kemampuan lebih maka lebih besar la "budget berpatutan" anda).

3) Water resistant or water proof atau apa-apa ciri-ciri lain yang ampa nak.

4) Bunyi jaram jam (sama ada yang tak berbunyi atau yang bising! Sudah tentu la nak yang berdetup detap bunyinya kan!). 

5) Warranty. Minimal warranty setahun kot bergantung kepada jenama. Biasanya warranty untuk bateri dari 1-2 tahun dan untuk "engine" sampai 5 tahun. Tapi kalau sekadar Swatch ni setahun jela.

Rasanya Jah dah ambik kira semua items di atas kecuali item no. 4. Itu tandanya Jah tak betul-betul teliti. Dari kacamata seorang inspector, Jah adalah inspector yang failed :( 

Sedih kan.. 

Sapa tak mau jam yang lagi cantik & menawan kan tapi belum mampu.. hukhuk Moga kami murah rezeki boleh grab jam tangan Gucci ke satu. Aminnn (berangan dulu). Kalau bukan 1 pc pun 1 dozen! ahakkkss kelas ko Jah..

No comments:

Post a Comment