Pages

Monday 6 January 2014

Restoran D'Muruh Teluk Batik

Kita teruskan misi JJCM di Lumut. Kali ini krew kami singgah si Restoran D'Muruh atau ejaan lain D'Muroh Teluk Batik.. ecehh ada potensi tak nak tukar kerjaya jadi krew JJCM? Best kan kalau boleh jadi realiti. Kami membayangkan kerja depa tak de la se stress kerja kami hiiii (marah depa kalau dengar ni). Cikjah gurau ja tau... Tak baik marah-marah. Nanti muka cepat berkedut hiii.


Tak ada sesiapa yang mencadangkan restoran ini sebaliknya kami memandu sepanjang jalan menuju Marina Island ini dan buat survey kedai mana paling ramai pelanggan. Berdasarkan observasi kami, ada 3 kedai/ restoran seafood yang sangat ramai pengunjungnya. Jadi kami sepakat untung singgah di sini (lain kali kita pi 2 kedai tu pulak okay.. baru adil).


Pangalaman lalu di Restoran Dayang mengajar kami erti macam mana nak pilih nak duduk di meja mana satu? Walaupun Restoran D'Muruh bukan lah duduk di tepi sungai atau tasik. Oleh kerana dia ada bahagian tertutup dan ber"air-cond" maka kami pilih untuk duduk di sana. Lebih selesa dah bebas nyamuk.

Dah pilih tempat berair-cond ni sejuk lah pula kan.. makan kami pun order nescafe panas untuk balance kan kesejukan.



Di sini tak ada pilihan ikan lain sebab depa hanya ada ikan siakap. Hari tu dah order ikan stim, hari ni kita order siakap 3 rasa pulak. 



Nampak macam kecil tapi boleh tahan juga saiz ikannya. Lebih kurang panjang 2x cermin mata nenek kebayan :) Cukup la untuk makan berdua nakk.



Hidangan lain kami order tomyam campur. Tomyam putih yang sedap.




Sayur pulak. No more kailan or kangkung sebaliknya cendawan goreng menjadi pilihan. Cikjah ingatkan dia guna cendawan tiram hmm tapi dia guna cendawan butang. Tak kisah lah yang penting sedap.


Siap makan sambung gosip Mak Jemah tak hengat dunia sampai kedai nak tutup. 

Kesimpulan yang boleh di buat, makanan di sini sedap (menu yang kami makan la) dan harganya berpatutan. Mesra poket gitu. Alhamdulillah atas nikmat rezeki. Dah makan sedap sokmo ni jangan lupa mereka yang memerlukan. Tak dapat bagi banyak, sikit pun tak apa. Moga Allah terus kurniakan rahmatNya yang banyak buat kita semua.

2 comments:

  1. Brp kena bil xnak kongsi ke, nak tau gak level mesra poket tu camne

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf saya dah tak ingat jumlah bil nya.. Post ini dibuat Jan 2014. Kami makan sekitar penghujung 2013. Dah lebih setahun.. dah lama sangat :)

      Delete