Pages

Sunday 19 May 2013

Kempunan Nak Pi Cameron Highland

Dah lama CikJah teringin nak pi Cameron tapi keadaan tak mengizinkan. Dulu pernah plan untuk ke sana dengan kawan-kawan tapi keadaan kewangan pada masa tu tak mengizinkan CikJah untuk sampai ke sana. Duit yang ada nak digunakan untuk perkara yang lebih penting rather than untuk pi bercuti. Jadi setiap kali plan nak pi mesti tak jadi. Lani dok jauh di tempat orang lagi-lagi tak dapat nak pi la kan. Balik bercuti mesti nak habiskan masa di kampung; home sweet home.

Ritu waktu putar-putar Harbourfront CikJah ternampak strawberi di Cold Storage. Kelihatan menarik sangat sebab saiznya yang gede (besar) dan kelihatan amat menyelerakan. So CikJah beli la strawberi dan cherry untuk di bawa ke Batam yang tak da apa2 tu huhu (ayat simpati).

Saiz strawberry dibandingkan dengan penutup botol minuman.

Buah stawberry ni bersaiz buah salak (snake fruit). Lebih besar jika dibandingkan dengan strawberry yang di jual di Tesco, Carrefour etc. CikJah tak pernah tengok strawberry di Cameron so CikJah hanya leh bandingkan dengan strawberry yang dijual di pasaraya ajela dan CikJah assume semua strawberry di pasaraya kita mai dari sana.


Yah kena buli pegang strawberry sebab CikJah nak snap foto :)
Pilihan yang betul; manis dong cherry nya!
Cuci & makan.. semudah ABC ;-)
Dapat la CikJah & CikYah makan stoberi walaupun tak dapat pi Cameron. Mudah-mudahan dapat la CikJah sampai ke Cameron suatu hari nanti...

4 comments:

  1. Besaqnya strawberi tu. Makan sebijik pun puaih dah :-)

    Akak pun tak penah sampai Cameron Highlands tu. Teringin nak pi tp suami tak berapa nak setuju pi bercuti sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah kak besaq banget..manis plak tu. Biasanya strawberi kan masam2 sikit.

      Ada orang kata tak berapa sejuk dah Cameron Highland lani. Hanya orang yang pernah pi jela tau kan :-)

      Delete
  2. fizah, masa km p bandung ritu, pak supir km ade gtaw yg strawberi kat indon ni kadang2 dia celop/salut ngn gula nk bg manis. dia gtaw mmng semulajdi strawberi msti ade rasa masam2 manis..kalu manis sepenuhnya mmng disalut gula..dia ajar km klu nk pilih strawberi rasa dulu..klu manis sepenuhnya, jangn beli dia da salut gula n xfresh.
    km ade la bli strwberi kat kawasan kawah putih berdekatan kawasn gunung..mmng fresh n msam2 manis..
    perkongsian info dr bekas pak supir km..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sherah, Strowberi tu kami beli di SIN. Tak ingat nak tengok produk dari mana but kami yakin bukan produk IND. Cherry tu from USA myb stroberi tu dr sana gak kot.

      Oh ada ek strawberi celup gula huhu teringat makan ayam madu tp bukan madu tapi dia buh air gula pekat huhu

      Delete