Pages

Saturday 17 August 2013

Raya Lagi

Raya Kedua

Raya kedua diteruskan dengan menerima kunjungan tetamu di waktu pagi iaitu makcik aka sepupu mak kami. Tengah hari tak ke mana-mana sebab ayah kami dan adik lelaki serta abang ipar kami bersolat Jumaat. Sebelah petangnya, kami sekeluarga menziarahi kubur ayah abang ipar kami. Dari kubur meneruskan ziarah raya ke rumah MakNgah (adik ayah) kami.


Raya Ketiga


Raya ketiga kami menerima kunjungan tetamu istimewa iaitu my ex-school mate Shima & Fitrah setelah 13 tahun kami tak bersua. Asalnya depa rancang nak berkunjung pada raya kedua tetapi Shima ada berjalan raya sakan sampai ke tengah malam jadi depa tundakan ke hari ketiga.


Khusyuk dengar cerita cik Fitrah


Mak kecik sangat sampai terlindung dek anak yang di riba :)


Depa bukan ja mai beraya tetapi Fitrah siap bawa hadiah lagi untuk CikJah. Kura-kura kecil yang anak menakan (anak saudara) kami pegang tu untuk digantung di kereta dan kotak pink di atas meja tu adalah set album (4 in 1). Anak buah kami siap bahagi sesama depa lagi. Seorang nak pink, seorang hijau, seorang kuning dan yang biru untuk CikJah. Hamboi-hamboi! (berkata CikJah di dalam hati hehe). Bila CikJah kata all mine! Terkedu semuanya hahaha.


Gambar-gambar di atas adalah hasil tangkapan budak ni...


Dia snap foto sendiri :)


Bukan kami yang minta difotokan tapi dia yang suka hati snap foto kami para artis ni. hihi Apa pun Jah kena berterima kasih kepada Aliya Syafiqah :)




Sempat bergambar sebelum depa balik..







Sebelah petangnya kami ke hospital menziarahi sepupu kami yang warded since first hari raya lagi. Kondisinya ada perubahan walaupun masih lemah. 


Di hospital, jumpa Pak Long (abang mak) and his family. Mereka ada berkunjung ke rumah kami tetapi kami terlebih dahulu keluar untuk ke hospital. Jadi depa terus ke hospital dan kami berhari raya di hospital. Mak njang kami setia menjaga anak bongsu dia di hospital siang dan malam. Kasih ibu memang tiada tandingan. Kata orang, kasih ibu bawa ke syurga.


Kami juga mengharapkan jika si ibu jatuh sakit, anak-anak akan lakukan perkara yang sama. Bukan mengharapkan balasan tetapi sesungguhnya berbakti kepada orang tua besar ganjarannya bukan sahaja di akhirat malah di dunia juga kita dapat rasakan ketenangan jiwa yang tidak boleh dibeli.


Kembali berkhidmat..

Raya ke empat kami dah kena kembali berkhidmat. Mak dan adik3 kami menghantar kami ke lapangan terbang. Sementara ayah kami bawa cucu lelaki tunggalnya jalan-jalan sebab anak buah kami yang sorang ni memang pantang tengok moto. Asyik ajak mama dan abahnya pi raya naik moto. Aduhai adik! 


Mak Ratu Hatiku

Alamak, mak tak pandang kamera! 



Mengopi


Sisters

Kevin kata adik Jah yang kiri macam my twin! Sekian sahaja kisah raya saya tahun ini. Semoga dipanjangkan usia dalam kebaikan agar dapat bertemu Ramadhan & Syawal seterusnya..


No comments:

Post a Comment