Pages

Sunday 20 October 2013

Aidiladha Lunch di Ayam Penyet President

Pagi Hari Raya Aidiladha para muslimin dan muslimat majoritinya pergi menunaikan solat sunat Aidiladha dan seterusnya menjalani ibadah korban. Sebaliknya dengan Jah, tahun ini buat pertama kalinya kami tak dapat cuti. Tahun lepas dapat cuti tetapi hanya beraya di bilik sebab tak ke mana-mana. Pendek kata tak raya jugak lah tahun lepas.


Okay lupakan kisah lama. Kita teruskan cerita tahun ini. Tugasan kami hanya separuh hari je pada hari raya baru ni. Selesai tugasan, balik hotel rehat dulu. Agak petang baru kami keluar jalan-jalan sekitar Orchard Rd untuk cari souvenir. 


Souvenir dah beli, Jah nak lunch pulak. Nama je lunch tapi merangkap dinner kot sebab dah hampir jam 6 petang dah waktu tu. Kami ke Restoran Ayam Penyet President atas cadangan tuan manager kami. Restoran ini terletak di Lucky Plaza. Bagi sesiapa yang belum pernah ke Singapore atau belum tahu, Lucky Plaza ini merupakan port orang Filipino di Singapore. Dah macam berada di Manila dah rasanya hehe.




Ayam penyet President ini mempunyai 2 cawangan iaitu di Lucky Plaza dan di Serangoon. Belek punya belek menu yang tersedia di atas meja tetapi yang di order nya hanyalah ayam penyet.







Sambil menunggu order pandang atas depan atas depan snap la gambar lampu ceiling ni. Ini lah orang tak da kerja dan makan plak sorang-sorang tak kan nak berbual dengan kerusi meja pulak kan?




Kerusi di kedai ni disusun miring / serong. Senang masuk ja terus duduk dan betulkan posisi. Kalau disusun macam dikebanyakkan kedai makan tu kena tarik dulu, masuk, duduk dan dibetulkan posisi kerusi.




Tidak lama menanti, makanan yang di order pun sampai...



Zoom sikit sambal belacan dia..



Semestinya perut Melayu kena makan dengan nasi. Kalau perut mat saleh mungkin makan ayamnya saja.



Great combination bersama limau suam.




Alhamdulillah atas rezeki of the day. Bagi Jah memang sedap ayam penyet dia tapi kalau ditanya apa yang sedapnya adakah sambalnya? ayamnya? atau apa? Jah pun tak tau nak jawab haha.

2 comments:

  1. Bagi akak la penentu kesedapan nasi ayam penyet ialah sambalnya. Lagi kaw sambal, lagi laju tangan menyuap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kak.. Ayam Penyet President ni saya rasa bumbu ayam penyet dia pun sedap.

      Delete