Pages

Wednesday 23 October 2013

Cornetto Mini



Ampa suka ais krim tak? Rugi tau siapa yang tak suka ais krim. Walau bagaimanapun tak boleh la makan ais krim setiap hari kan. Sekadar lama-lama sekali tu ok la..


Balik kerja singgah mini mart dah tak tau sangat nak beli apa, kami pun beli la Cornetto Mini. Comel je ais krim nya seperti yang tertera pada kotak di bawah.




Setiap kotak ada 2 'flavors' berlainan. Jah pilih Tiramisu & Dark Chocolate.




Ampa jangan risau bukan Jah makan sorang tapi buat spare untuk adik waiter yang mai hantar makanan untuk kami. InshaAllah selagi kami punya masa untuk di singgah di mini mart atau outing ke mall kami pasti akan cari sesuatu untuk depa. Sekurang-kurangnya buah, puding atau apa saja.


Tak sampai hati bila orang tu hampir setiap hari bawakan makanan untuk kita sampai ke bilik pulak tu sedangkan dia tak merasa apa yang kita makan. hmm


Bukan nak kata kami baik tapi kami pun 'belajar' dari orang lain. Dulu awal-awal Jah tak pernah bagi apa-apa jugak untuk adik-adik ni tapi sejak 1 malam tu sorang waiter ni hantarkan dinner untuk Jah dan Jah terpandang ada coklat dalam tray makanan tu masa tu terus terlintas di fikiran mesti orang yang dia hantarkan makanan sebelum Jah yang kasi coklat tu.


Dari perbuatan baik orang tu Jah teladani. Lebih baik memberi walaupun sedikit. Moga Allah rahmati orang yang ajari aku tentang perbuatan memberi ini walaupun Jah tak tahu siapa dia. 


2 comments: